Green Wood Travel organiseert en verzorgt reizen-op-maat.


Tel:NL 070 250 0062
THAI 66 (0)2 105 4614

Mij Reisplan

Algemene voorwaarden

Dit zijn de voorwaarden waaronder u reist met Green Wood Travel naar Azië. Wij zijn 24-uur bereikbaar voor meer dan 24 jaar.

Deelname, reisduur, reissom en annulering:


Het minimum aantal deelnemers voor de meeste meerdaagse individuele rondreizen bedraagt vier personen. Indien vanwege omstandigheden (waaronder annuleringen) het aantal deelnemers niet wordt gehaald, gaat de reis in principe niet door.

Onder voorbehoud (bijvoorbeeld van goedkeuring door luchtvaartmaatschappij en hotels) kan de reis in overleg met de deelnemers doorgang vinden met bijbetaling van een supplement op de reissom. Indien een rondreis niet doorgaat als gevolg van een te gering aantal deelnemers betaalt Green Wood Travel het gestorte bedrag terug.

Reisbegeleiding:


Green Wood Travel zorgt voor professionele Thaise gidsen, Engelssprekend.

Nederlandssprekende reisbegeleiding kunt u op verzoek tegen meerprijs boeken.

Uw reisbescheiden:


Trein | bus | boot | vliegtickets en/of de vouchers voor de gereserveerde hotels, tours en transfers liggen voor u klaar op het Green Wood Travel kantoor in Bangkok. Ons kantoor (open van maan- t/m zaterdag van 09.00 - 17.30 uur) is gevestigd op de 14de verdieping van het Prince Palace Hotel. U bent hartelijk welkom om de details van uw Azië-reis te bespreken
- OF -
De vouchers voor gereserveerde hotels | tours | transfers | vlieg-, trein en/of boottickets ontvangt u van onze chauffeur op Bangkok airport. Deze vouchers en/of tickets kunt u als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende hotels, tours en transfers.
- OF -
De vouchers voor gereserveerde transfers | hotels | tours en/of (vlieg)tickets ontvangt u per PDF e-mailbijlage.
Deze vouchers en/of (vlieg)tickets kunt u printen en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende transfers, hotels, tours en/of vluchten. Per e-mail bijlage kunnen we ook uw reisbescheiden versturen behalve papierentickets zoals treintickets.

Reissom:


De meeste in onze tourprogramma's vermelde reissommen zijn per persoon en gelden bij twee personen. Voor de meeste meerdaagse tours geldt een éénpersoonstoeslag. De hotelprijzen zijn per kamer, dus niet per persoon. Voorts zijn de prijzen gebaseerd op valutakoersen en belastingen zoals die bekend waren ten tijde van de samenstelling van het betreffende programma.

Green Wood Travel Co.,Ltd behoudt zich het recht voor de reissom aan te passen als deze tengevolge van de prijswijzigingen van bijvoorbeeld tarieven, valutakoersen of belastingen moeten worden verhoogd. De deelnemer wordt daarvan zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk op de zevende dag voor de dag van vertrek, op de hoogte gesteld. Bij een verhoging van meer dan 15 procent van de reissom heeft de deelnemer het recht de reisovereenkomst te ontbinden met aanspraak op restitutie van reeds betaalde gelden. Dat moet hij dan wel binnen vijf dagen na ontvangst van bedoelde mededeling laten weten.

In de reissom zijn inbegrepen: alle vervoer, diensten en faciliteiten, aangegeven in de omschrijving van het programma, uitgezonderd: verzekeringen, taksen, kosten reisdocumenten zoals visa, fooien, niet in de reisomschrijving opgenomen excursies (individueel of groepsgewijs) en uitgaven van persoonlijke aard.

De reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek in het bezit zijn van Green Wood Travel. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in gebreke. Green Wood Travel wijst hem/haar daar schriftelijk op. De klant heeft dan alsnog de mogelijkheid het verschuldigde bedrag binnen 3 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim.

Annulering of wijziging:


Indien u geld heeft overgemaakt op onze bankrekening en u moet/wil annuleren dan gelden de volgende richtlijnen:
  • Is uw reservering gemaakt buiten de piek-periodes (verschillend per seizoen en per regio) en u annuleert 30 dagen voor aankomst in Thailand dan stort Green Wood Travel het ontvangen bedrag terug op uw rekening. De annuleringskosten zijn afhankelijk van eventueel reeds uitgeschreven vlieg-, trein- of bustickets. Ook berekenen sommige hotels en touroperators annuleringskosten. In de regel blijven deze annuleringskosten beperkt.
  • Latere annuleringen moeten we per geval berekenen.
  • Bij teruggave is Green Wood Travel niet aansprakelijk voor koersverlies en transferkosten die banken berekenen.
  • Terugbetalingen worden gedaan tussen één en twee maanden na annulering.


  • Wijziging van een geboekt en bevestigd programma (alleen per e-mail en voorzien van boekingsnummer) is mogelijk indien plaats beschikbaar is op de nieuwe, gewenste datum. Wijzigingskosten bedragen 200 THB per omboeking (hotel/ tour/ transfer/ ticket) met een maximum van 2.000 THB per totale boeking en afhankelijk van eventuele extra kosten. Wijzigingen zijn alleen geldig als u van ons een bevestiging heeft ontvangen.

    Betaling:


    Betaling kan geschieden in Thai baht (THB) op onze Thaise Bangkok Bank rekening in Thailand of in euro's op onze derdengeldenrekening in Nederland. De juiste rekening en valuta staan vermeldt onder uw reisprogramma die u na bevestiging van Green Wood Travel ontvangt.

    Green Wood Travel is niet aansprakelijk voor overmakingskosten die banken berekenen.

    Voor onze bankgegevens klik HIER!

    Kinderkorting (tours):


    Één kind van 10 jaar of jonger ontvangt in het algemeen een korting van 25% op de meerdaagse tourprijs, op voorwaarde dat hij / zij onder begeleiding is van ten minste twee betalende ouders en verblijft in dezelfde kamer in bestaande bedden. Is een extra bed op dezelfde kamer als de ouders wenselijk dan bedraagt de korting in het algemeen 10% van de meerdaagse tourprijs voor één kind van 10 jaar of jonger.

    Kinderen van 2 jaar of jonger reizen gratis mee, op voorwaarde van begeleiding van een betalende ouder en verblijft in dezelfde kamer in bestaande bedden. De meeste hotels in Thailand bieden een gratis babybedje.
    Kinderen van 10 jaar of jonger krijgen 10% korting op dagtours. Uitzonderingen staan vermeldt onder de tourprijs.

    Kinderkorting (hotels):


    Kinderen van 11 jaar of jonger mogen gratis op de kamer, maar er is dan geen extra bed of ontbijt inbegrepen. Maximaal 2 kinderen per kamer. De meeste hotels in Thailand bieden een gratis babybedje.

    Attentie: er zijn uitzonderingen; het zijn de hotels die deze regels voorschrijven. Uw tour-coordinator adviseert u graag betreffende de beste 'child policy' van ieder hotel apart.

    Aansprakelijkheid:


    Door het aangaan van de reisovereenkomst vrijwaart de deelnemer Green Wood Travel Co.,Ltd en de met Green Wood Travel Co.,Ltd samenwerkende reisorganisaties uitdrukkelijk van aansprakelijkheid wegens schade geleden door diefstal, verlies, letsel of ongeval, berokkend aan de reizig(st)er, ongeacht door welke oorzaak ontstaan, behoudens de rechtstreekse aansprakelijkheid van de betreffende rechtspersoon wegens grove nalatigheid of opzet. Ook wordt aansprakelijkheid uitgesloten voor schade die ontstaat door het gebruik maken van enige ter beschikking gestelde accommodatie, daarbij inbegrepen vliegtuigen, motorvoertuigen, hotels, zwembaden enz. en schade geleden door vertragingen ten gevolge van mechanische pech, gedwongen grensoverschrijdingen, natuurrampen, revolutie, oorlogshandelingen, staking, ziekte, quarantaine of andere niet aan de (reis)organisaties toe te rekenen oorzaken.
    Bij wijzigingen en/of vertragingen in vluchtschema's van de geboekte reis als gevolg van technische problemen, stakingen en/of weersomstandigheden zijn de Internationale Vervoersvoorwaarden voor lijndienst-vliegreizen volgens de Conventie van Warschau van toepassing.

    Green Wood Travel raadt alle klanten aan hun reis-, medische-, annulerings- en andere typen verzekeringen af te sluiten in Nederland of België. Dit soort verzekeringen kunt u niet met gelijkwaardige werelddekking in Thailand of Zuidoost-Azië afsluiten. Heeft u al een reisverzekering? Controleer dan of deze werelddekking biedt! Kijk ook op onze verzekeringpagina voor voordelige tarieven voor o.a. een annuleringsverzekering.

    Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de reizig(st)er:


    De deelnemer is verantwoordelijk voor:
  • de gevolgen van het niet hebben, cq. niet verkrijgen van reisdocumenten, waaronder een (eventueel benodigd) visum, verplichte vaccinaties en dergelijke
  • Niet op tijd verschijnen op vertrekdata en -tijden.
  • In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezitten/ transporteren in strijd is met de voorschriften en regels gesteld door vervoerders, waaronder luchtvaartmaatschappijen.
  • In bezit hebben en/of meenemen van stoffen en/of zaken waarvan het bezit en/of transport in strijd is met de wetten van de landen die tijdens de geboekte reis worden bezocht. Het gaat hier om verboden, voorschriften en regels die aanzienlijk strenger zijn en veel strenger worden toegepast en bestraft dan in Nederland het geval is. Bezit, vervoer en gebruik zijn dan ook geheel voor eigen risico. Indien de genoemde stoffen en/of zaken toch worden aangetroffen, stelt de verantwoordelijke bezitter ervan zich bloot aan de mogelijkheid om onmiddellijk te worden uitgesloten van (verdere) deelname aan de reis zonder recht op enige restitutie of vergoeding. Aanhouding door politie-, douane of andere autoriteiten is geheel voor rekening en risico van de betrokkene. De hoge kosten ten gevolge van oponthoud voor de groep en voor de organisatie(s) worden op de betrokkene verhaald.
  • De gevolgen van illegale activiteiten, (waaronder bijvoorbeeld het niet volgen van wettelijke voorschriften, zoals verkeersregels en illegale grensoverschrijdingen). Daarvoor geldt hetzelfde als hierboven omschreven.
  • Wangedrag, waaronder wordt verstaan een gedrag dat direct of indirect dusdanig afbreuk doet aan het reis- en verblijfsgenot van de medereizig(st)ers dat zulks in redelijkheid niet door de mede-reizig(st)ers en/of de reisleiding behoeft te worden getolereerd, het niet opvolgen van (wettelijke) voorschriften en huisregels daaronder begrepen. Dergelijk wangedrag kan tot (verder) uitsluiten van de reis leiden.
  • Zijn of haar persoonlijke bagage (te verzekeren!), de omvang en het gewicht daarvan. Het maximum gewicht aan bagage staat op het vliegticket en/of in het reisprogramma vermeld.


  • De deelnemer gaat door het aangaan van de reisovereenkomst akkoord met:
  • De bepaling dat Green Wood Travel Co.,Ltd bij het niet doorgaan van de reis niet aansprakelijk is voor enige schade en/of kosten.
  • De bepaling dat de deelnemer te allen tijde verplicht is zich als een correct reiziger te gedragen en verplicht is de aanwijzingen van de reisorganisator of diens gemachtigde ter bevordering van een goede uitvoering van de reis na te leven.


  • De reizig(st)er dient zich uiterlijk 24 uur voor het aangegeven tijdstip van vertrek voor de terugreis bij de reisleiding te vergewissen van het juiste tijdstip van vertrek.
    Verlengen van de reis is in principe altijd mogelijk: wij adviseren u echter reeds voor het vertrek uit Nederland of België te reserveren in verband met het bespreken van plaatsen in het vliegtuig. Green Wood Travel is niet aansprakelijk voor verlenging die u rechtstreeks met hotel of luchtvaartmaatschappij regelt.

    Toepasselijk recht en jurisdictie


    Green Wood Travel Co., Ltd.
    is gevestigd te 488/800 14th floor, Prince Palace Bobae Hotel, Damrongrak Road, Klong Mahanak, Pomprapsuttrupai, Bangkok 10100, Thailand.
    Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Green Wood Travel Co., Ltd. partij is, is uitsluitend het Thais recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.

    Alle geschillen die uit de overeenkomst voortvloeien of daarmee samenhangen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Thailand. Niettegenstaande heeft Green Wood Travel Co., Ltd. het recht gerechtelijke stappen te ondernemen tegen wederpartij in de jurisdictie waarin wederpartij woonachtig is.

    Webshop keurmerk


    De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. Met meer dan 3700 aangesloten webwinkels is de Stichting het grootste erkende Keurmerk van Nederland. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels.

    Per 1 juni 2015 zijn er naar aanleiding van de Europese Richtlijn met betrekking tot de consumentkoop enige wijzigingen in het consumentenrecht van toepassing. In samenwerking met de Consumentenbond zijn er nieuwe algemene voorwaarden opgesteld.

    Klachten van consumenten
    • De consument kan eventuele klachten via het klachtenformulier op de contactpagina kenbaar maken aan de Stichting Webshop Keurmerk. Klachten worden direct in behandeling genomen.
    • De aanbieder zal aan de Stichting Webshop Keurmerk medewerking verlenen bij het oplossen van het geschil.


    Gegevensbeheer en privacy
    • De aanbieder houdt zich aan de Wet Persoonsregistraties. Dit houdt onder meer in dat de aanbieder de daarvoor in aanmerking komende registraties
    • aanmeldt bij de Registratiekamer.
    • De aanbieder vermeldt waarom hij welke gegevens van de consument registreert.
    • De aanbieder vraagt de consument om toestemming voor het toezenden van geadresseerd reclamemateriaal en/of het verstrekken van persoonsgegevens van de consument aan derden.
    • De aanbieder stuurt de consument alleen geadresseerd reclamemateriaal en/of verstrekt persoonsgegevens aan derden, indien de consument daar uitdrukkelijk in heeft toegestemd.
    • De aanbieder biedt de consument de mogelijkheid om de toezending van geadresseerde (al dan niet elektronische) reclame op elk gewenst moment stop te zetten. De aanbieder vermeldt de procedure daarvoor in of bij de toegezonden reclame-uiting.
    • De aanbieder maakt duidelijk waar en op welke wijze de consument de door hem geregistreerde gegevens kan inzien en desgewenst kan corrigeren of verwijderen.



    Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk (PDF)

    Term & Condition of Stichting Webshop Keurmerk (PDF English version)

    Iets anders...klachten?


    We luisteren naar u. Als u klachten heeft over een van de diensten die wij u hebben verleend, moet u deze zo snel mogelijk onder onze aandacht brengen, maar uiterlijk binnen een maand na het ontstaan van de klacht. Stuur bij een klacht over een hotel of over een van onze diensten een e-mail (graag kort en precies) naar info@greenwoodtravel.nl. Vergeet u niet uw boekingsnummer te vermelden en eventueel bewijsmateriaal bij te voegen? Klachten die u later dan 1 maand na het ontstaan bij ons indient, of klachten per fax of telefoon, kunnen wij niet in behandeling nemen.

    Als er nog iets anders is wat u wilt weten, aarzel dan niet om met ons contact op te nemen.

    Green Wood Travel Co.,Ltd behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de reis, het reisprogramma, de reisroute, de accommodaties en de excursies.

    << Surin, Thailand olifantenhoofdstad 10++Tips CheckMyTrip >>
    Green Wood Travel organiseert en verzorgt reizen-op-maat.
    [Log-in]
    Font size:   14 16 20
    Tel: 66 (0) 2 105 4614
    NL 070 250 0062

    Go To Top