Veelgestelde vragen
Hier vindt u een lijst van de meest gestelde vragen.
Zijn er nog onbeantwoorde vragen? Neem dan contact met ons op of bel 070 250 0062 (beschikbaar tot 13.00 uur) .
Veelgestelde vragen
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Natuurlijk kan dat, maar het hangt af van de status van uw boeking en van het type ticket, accommodatie, tours etc. Luchtvaartmaatschappijen en hotels bepalen de regels, niet Green Wood Travel. Wilt u wijzigen, dan moeten we eerst uitzoeken of het ticket wijzigbaar is en/of het hotel al is betaald. Zo ja, dan moeten we contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en/of hotel. Aan het wijzigen zijn bijna altijd kosten verbonden. Als het ticket wijzigbaar is en/of het hotel nog niet betaald is, dan is het eenvoudiger om te wijzigen.Green Wood Travel berekent geen kosten om een boeking te wijzigen. Algemene voorwaarden.
Vliegtickets voordelig naar Azië
Laat onze ticket-experts gratis uw vluchtopties boeken. U betaalt niets voor deze service.
- Inclusief gratis transfer van Bangkok luchthaven naar uw hotel.
- Inclusief twee gratis overnachtingen in het Tropical Paradise Bangkok, Prince Palace Hotel, Cross Vibe Bangkok Sukhumvit, Yanh Ratchawat Hotel of het Theatre Residence..
- Inclusief een dagelijks ontbijtbuffet.
- Gratis simkaarten zijn op de luchthaven verkrijgbaar.
- Het bovenstaande geldt vanaf twee personen die een kamer delen.
- Eenpersoonskamer toeslag is 45 euro.
Beste Prijsgarantie Tours
Green Wood Travel is een innovatieve tour-operator met meer dan 30 jaar ervaring in het samenstellen van individuele maatwerkreizen naar Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam, Myanmar, Maleisië, Indonesië, Sri Lanka, Malediven en de Filipijnen.Voor 90% organiseren wij zelf de accommodaties, tours en transfers. Hierdoor vormt Green Wood Travel maar één schakel tussen een hotel, tour of transfer en klanten. Minder schakels bieden voordelen voor zowel de prijs, efficiency en persoonlijke service. Deze voordelen geven we graag door aan onze klanten.
Laagste prijsgarantie Hotels
Green Wood Travel biedt de volgende Beste Prijsgarantie. Indien u een hotelkamer gereserveerd heeft en u toont ons aan dat dezelfde kamer voor dezelfde data voor een lager tarief kunt boeken. Dit tarief is zichtbaar en boekbaar op een andere website, dan zal ons tarief gelijk of lager worden.
U kunt één keer een vordering indienen?
• E-mail uw persoonlijke tour-coordinator.
• Vermeldt uw klantnummer, bijv. 25-071200D.
• Vermeldt de URL en een 'printscreen' van de website waar u het lagere tarief heeft gevonden.
Hotel - Beste Prijsgarantie voorwaarden
1. Onze Beste Prijsgarantie is alleen van toepassing vooraf op bevestigde boekingen.
2. De volgende voorwaarden zijn van toepassing:
• Hetzelfde hotel.
• Dezelfde verblijfsperiode.
• Dezelfde kamer/bedtype.
• Dezelfde voorafgaande betaling- en annuleringsvoorwaarden.
• De kamer moet beschikbaar zijn voor bevestiging.
3. De Beste Prijsgarantie is niet van toepassing op niet gepubliceerde tarieven, zoals:
• Privé tarieven.
• Pakket of promotie tarieven.
• Hotelkamers die als deel van een reispakket verkocht worden.
• Tarieven die niet beschikbaar zijn voor het algemeen publiek, inclusief:
- Bedrijfskortingen.
- Groep- of vergaderkortingen.
- Tarieven waarbij lidmaatschap (loyaliteitsprogramma's) nodig is.
4. Green Wood Travel heeft het recht de geldigheid van een vordering te bepalen, inclusief maar niet beperkt tot het bepalen of hij voor hetzelfde hotel, dezelfde soort kamer en data is en dat hij voldoet aan alle voorwaarden en verwerkingseisen voor vorderingen.
5. Onze Beste Prijsgarantie kan niet gecombineerd worden met aanbiedingen of promoties.
6. Green Wood Travel behoudt het recht om de Beste Prijsgarantie op ieder moment aan te passen, te reviseren, aan te vullen, op te schorten of te stoppen.
Wanneer krijg ik mijn e-tickets en reisbescheiden?
Uw e-tickets kunt zelfstandige downloaden via Mijn GreenWood na betaling. Deze e-tickets kunt u uitprinten, bewaren op uw mobiel en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende vluchten. Check-in online bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij, uiterlijk 24-uur voor vertrek, met het boekingsnummer (combinatie van 6 cijfers/letters) en uw achternaam. Het boekingsnummer staat op uw e-ticket.
Ook uw vouchers voor de gereserveerde hotels, tours, transfers en trein-, bus-, boottickets kunt u na volledige betaling van uw reis zelfstandige downloaden 14-dagen voor vertrek via Mijn GreenWood.
Deze vouchers en/of tickets kunt u printen en als boekingsbewijs gebruiken voor de desbetreffende hotels, tours en transfers.
Op verzoek versturen wij uw e-tickets en/of reisbescheiden per PDF-bijlage naar uw e-mailadres.
U bent van harte welkom om de details van uw Azië-reis te bespreken op ons Tropical Paradise Bangkok kantoor. Open van maandag t/m zaterdag van 08.30 - 18.00 uur.
Welke wisselkoers gebruikt Green Wood Travel?
Green Wood Travel, zoals de meeste bedrijven, zet halfjaarlijks de wisselkoers van de EUR en USD vast met een termijncontract bij onze bank in België. Dit om ons tegen wisselkoers fluctuaties in te dekken. De bank calculeert een valutarisico in omdat de wisselkoers tussen de euro / dollar en Thai baht dagelijks wijzigen. Natuurlijk zijn er tussentijdse koerswijzigingen en het is bijna altijd om het even wat gunstig is en wat niet.
Waarom moet ik zo snel betalen?
Voor de meeste vliegtarieven gelden ticketlimieten. Dit kan betekenen dat er enkele dagen na het boeken een bevestiging moet zijn bij de luchtvaartmaatschappij dat het ticket daadwerkelijk wordt afgenomen. Hiervoor wordt een volledige betaling vereist. Bent u te laat met betalen, dan kan het ticket een stuk duurder zijn geworden. Daarom raden wij u aan om rekening te houden met eventuele overschrijvingstermijnen.
Het is verstandig om uw bankpas, kaartlezer en mobiel mee te nemen. Met uw bankpas kunt u op veel plaatsen bij de geldautomaten (ATM) van Thaise banken geld opnemen. Met de kaartlezer cq mobiel kunt u extra boekingen, ook als het om grotere bedragen gaat, gemakkelijk overmaken.
Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?
U ontvangt een bevestiging per e-mail van uw betaling.Check-in en check-uit tijden hotels
Voor de meeste hotels in Azië geldt:
Check-in tijd is 14:00 uur.
Check-uit tijd is 12:00 uur.
Wenst u voor 14:00 uur de kamer te betrekken dan moet u een extra nacht ervoor boeken. Als u na 12:00 uur de kamer wilt aanhouden dan kunt u meestal tot 18:00 uur dag gebruik boeken. Wilt u de kamer langer dan 18:00 uur aanhouden dan betaalt u weer een extra nacht. Vraag uw persoonlijke tour-coordinator om advies.
Welke verzekering heb ik nodig?
Wij raden klanten aan om reis-, medische-, annulerings- en andere typen verzekeringen af te sluiten in Nederland of België. Dit soort verzekeringen met gelijkwaardige werelddekking kunt u niet in Thailand of Zuidoost-Azië afsluiten.Het basispakket van uw zorgverzekering biedt geen werelddekking.
Om uzelf goed te verzekeren voor onverwachte medische kosten buiten Europa zijn er 2 mogelijkheden:
- Een reisverzekering met dekking voor geneeskundige kosten.
- Een aanvullende verzekering bij uw basis-zorgverzekering afsluiten.
Controleer voor u een aanvullende verzekering afsluit dus eerst of u al een (doorlopende)reisverzekering hebt waarin medische kosten zijn gedekt. Anders bent u dubbel verzekerd.
Bij calamiteiten of nood kunt u het Ministerie van Buitenlandse Zaken ook 24-uur per dag bereiken via WhatsApp ( 31 6 8238 7796), telefoon ( 31 247 247 247) of via X.